Sibiu : „Tranvaiule Maşină Mică”

0 24.332

Preocuparea introducerii unor mijloace de transport în comun în orasul Sibiu, datează înca din anul 1893, când s-au pornit discuţii oficiale în această direcţie.
În anul 1904 a început circulaţia cu 4 omnibuze cu tracţiune electrică pe roţi, fără linie ferată. Prima staţie de redresori s-a construit în apropieria Gării.
În urma experienței cu omnibuzele care pe timp ploios derapau şi se deplasau anevoios, în 1905 s-a construit prima linie de tramvai, de o firmă din Budapesta.
Construirea liniei de tramvai în Sibiu a decurs astfel:
Parcul Subarini – Marginea Dumbrăvii în 1910.
Piața Gării – Piața Lemnelor în 1912
Marginea Dumbrăvii – Dumbrava în 1915
Linia de garaj în remiza din zona gării în 1918
Piața Lemnelor – Piața Cluj în 1927
Piața Cluj- Turnișor gară în 1929

Dumbrava – Rășinari în 1948, fără fir aerian, circulația desfășurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion – generator electric, montat pe o remorcă.
Datorită uzurii exagerate a liniei de tramvai din orașul de jos, în 1966 s-a desființat linia de la Turnișor gară la Piața Cibin, iar în anul următor de la Piața Cibin la Gara Sibiu, transportul de călători efectuându-se cu autobuze.
Între 1962 -1968 inclusiv, s-a reparat capital linia de tramvai de la Gară la Rășinari, înlocuindu-se cu șină cu renură și de tip ușor.
În urma hotărârii conducerii locale de a renunța la transportul cu tramvaiul în Sibiu, din anul 1969 până în 1972 s-au desființat și demontat liniile Gară – Fabrica de confecții și Fabrica de confecții – Cimitir.

Transportul de călători cu tramvaiul s-a păstrat, până în anul 2013, doar pe relația Sibiu (statia Cimitir) – Rășinari, în interiorul municipiului fiind înlocuit cu autobuze.
În 1995 s-au primit prin donație din Geneva Elveția, trei trenuri de tramvai de tip C 4/ 4 SWPT- SAAS, fiecare vagon motor fiind echipat cu 4 motoare electrice de câte 65 CP fiecare, care au înlocuit cele existente de tip ITB
În anul următor s-a mai primit încă un tren de același tip.În anul 2006 un vagon de tramvai a fost recondţionat şi transformat într-un vagon restaurant.

Publicitate

Pentru o plimbare la liziera pădurii, pe traseul Sibiu – Rășinari, tramvaiul restaurant se putea închiria pentru diverse evenimente.Una dintre garniturile de tramvai a fost pusă la dispoziția teatrului „Radu Stanca” din Sibiu, pentru reprezentaţia pieselor „Un tramvai numit Popescu”(premiera 24 mai 2007) si Ispita Cioran (premiera 14 mai 2011), şi care s-au desfașăurat în timpul deplasării pe traseul Sibiu – Rășinari.
În anul 2012 reţeaua de tramvai a fost transmisă în administrarea Primariei  Raşinari şi s-a casat şi dezafectat tronsonul de reţea de tramvai cuprins între sediul Tursib şi Grădina zoologică (HCL 193/2012)

Sursa foto Tursib

Comentarii

comments

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns