Adrian Echert și-a prezentat jurnalul de consilier județean

Jurnal de consilier județean: Astăzi am participat la ședința ordinară a Consiliului Județean și am să vă dau mai jos câteva detalii din cadrul ședinței.
Ordinea de zi completă o găsiți pe https://www.cjsibiu.ro/evenimente/ordinea-de-zi-a-sedintei-ordinare-a-consiliului-judetean-sibiu-din-data-de-25-martie-2021-ora-1500/

Vineri au fost puse pe site-ul consiliului documentele si proiectele pentru 16 puncte pe ordinea de zi, iar in această săptămână au mai fost adăugate încă 3 puncte pe ordinea suplimentară de zi.

Am să le iau pe rând cu câteva detalii acolo unde merită menționate.
1. Aprobarea procesului verbal din ședința precedentă;
2. Aprobarea organigramei și a statului de funcții din cadrul Aeroportului Sibiu. Aici trebuie menționat că s-a făcut o reducere de personal din schema de angajare. Au fost reduse 20 de posturi din organigrama din care 7 sunt ocupate în prezent. Restul erau neocupate și au fost desființate. Aceste măsuri au fost luate pentru a face economii suplimentare în contextul veniturilor foarte scăzute ale aeroportului;
3. Aprobarea regulamentului de funcționare a Aeroportului Sibiu. În urma modificării statului de funcții și chiar desființării unei direcții, este necesară actualizarea ROF-ului Aeroportului cu aceste modificări;
4. Aprobarea cererii Filarmonicii Sibiu pentru achiziția de servicii juridice. Instituția din subordinea CJ a rămas fără consilier juridic în urma demisiei acestuia, iar Filarmonica este parte în mai multe procese, inclusiv de litigii de muncă și are nevoie de reprezentare.
5. Modificarea statutului ADI ECONORD Sibiu. Din ce ne-am informat noi pare ca este o modificare pentru a actualiza asociații care sunt noii primari de după alegerile locale de anul trecut. Sunt foarte multe documente la acest punct și la prima vedere asta părea motivul modificării;
6. Avizarea strategiei de contractare a serviciilor de salubritate din zona 2 Avrig. Aici se termină contractul cu asociația care se ocupă de colectarea deșeurilor din zona 2 Avrig (Avrig, Racovița, Porumbacu, etc). Colectarea era gestionată de un SA înființat de primăria Avrig. La acest punct s-au stabilit condițiile de licitație și contractare pentru perioada de după expirarea contractului. Am primit detalii și asigurări că aceste condiții sunt aceleași ca și pentru celelalte zone, nefiind avantajată firma Soma pentru a prelua noul contract. Vom vedea în momentul licitației câte firme înscrise avem;
7. 8. 9. 10 Sunt hotărâri de acordare gratuită a Sălii Transilvania unor asociații sportive și federației de hadbal pentru o perioada limitată. Asociațiile fiind obligate să aplice pentru finanțare la agenda sportivă din cadrul CJ;
11. Încheiere de parteneriat între CJ Sibiu și Consiliul Național al Întreprinderilor private mici și mijlocii. Proiect finanțat din fonduri UE pentru încurajarea firmelor din județul Sibiu de a face export;
12. Trecerea în proprietatea CJ Sibiu a unor terenuri și imobile din Avrig. Transferul face parte din proiectul legat de gestionarea deșeurilor, mai precis pentru construcția unei stații de colectare prin aport voluntar (CAV) în care cetățenii își pot aduce deșeurile de mari dimensiuni și rezultate din construcții. În proiect sunt prevăzute astfel de stații în majoritatea orașelor din județ;
13. Trecerea în proprietatea CJ Sibiu a unor terenuri și drumuri din mun Sibiu, mai precis din Dealul Dăii. Aici ar fi o istorie mai lungă de povestit dar pe scurt, în faza inițială a planului (anul trecut) Mun Sibiu nu a dorit să cedeze terenuri către CJ Sibiu pentru acest proiect în care erau prevăzute CAV-uri și pentru Sibiu. Motivația a fost că după opinia lor, nu este necesară cedarea terenului în proprietate ci este suficientă concesiunea. Cei de la CJ au susținut tot timpul că este necesară proprietatea. Eu am venit cu o propunere în cadrul ședinței în care ni s-a prezentat proiectul. Mai precis, pentru a diminua posibilul risc al primariei Sibiu, ca proprietatea să fie cedată către CJ cu o clauză suspensivă. Mai precis, dacă CJ nu reușește să acceseze finanțarea și să facă investițiile specifice în acele terenuri, ele să revină în proprietatea primăriei Sibiu. Pare că această propunere a fost folosită și exact în acest mod se face acum transferul de terenuri pentru a accesa finanțarea;
14. Aprobarea devizului general și a indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea și extinderea UPU din cadrul Spitalului județean Sibiu. Aici am avut nevoie de mai multe clarificări în cadrul ședinței de comisie, pentru că din documentația pusă la dispoziție părea că a fost greșit făcut studiul inițial și nu erau incluse în proiectare și investițiile necesare conform cerințelor ISU. Drept urmare astăzi trebuia votată o suplimentare a bugetului de aproape 1 mil de lei pentru a acoperi aceste costuri neeligibile și care au rezultat în urma modificării proiectului inițial. Detaliile relevante primite în ședința de comisie au fost că oricum aceste costuri nu puteau fi eligibile pentru că în total banii alocați acestui proiect prin finanțarea europeană erau de 1,5 mil de lei, iar tot ce depășea această sumă trebuiau acoperiți de CJ. Altă asigurare a fost că vor încerca să prindă parte din banii neeligibili pe noul proiect de stopare a incendiilor pornit de ministerul sănătății;
15. Avizarea lucrărilor de modernizare a punctului termic din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie;
16. Aprobarea participării DGASPC Sibiu în proiectul de suport a mamelor și copiilor care sunt victime ale abuzului domestic numit Venus;
17. Punct suplimentar. Hotărâre privind banii primiți din cotele defalcate de TVA destinate drumurilor. Decizia a fost de a ține toți banii la CJ pentru că și așa suma primită este prea mică pentru a acoperi nevoile;
18. Punct suplimentar. Aprobarea indicatorilor tehnico-economici modificați pentru proiectul noului Spital județean Sibiu. Aici avem o situație mai ciudată pe care am cerut clarificări în ședința de comisie. Un aspect relativ ușor de înțeles este schimbarea grosimii izolației exterioare și modificarea parcării, lucru care a dus la modificarea indicatorilor privind suprafața nu și a celor financiari. Problema pe care am înțeles-o după ce am mai cerut detalii a fost că după depunerea documentației pentru a primi autorizație de construcție de la Primăria Sibiu, de la urbanismul primăriei s-a cerut modificarea proiectului în sensul de a face două autorizații de construcții distincte, una pentru construcția spitalului și alta pentru drumul și utilitățile ce duc la acest spital. În proiectul depus ele sunt investiții din cadrul aceluiași obiectiv dar acum va trebui modificat, iar documentația și avizele ce fac obiectul drumului trebuie extrase din proiectul mare și redepuse pentru autorizare la primărie. Timp și nervi suplimentari pentru care nu am găsit o justificare legală.

La punctul diverse ne-a mai fost comunicat că săptămâna viitoare vom avea discuții aplicate pe proiectul final de buget și că va trebui să căutăm soluții de interimat pentru șefie DGASPC Sibiu.

Știu că detaliile sunt multe și poate plictisitoare. Ele vin după mai multe ore de muncă și studiu împreună cu colegii și după discuțiile din cadrul comisiilor de specialitate. Ne-am asumat că vom comunica cât mai bine cu cetățenii care ne-au acordat încrederea și nu numai, și asta vom și face.

Vă stau la dispoziție pentru alte întrebări sau clarificări.

Comentariile sunt închise.