Proiectul „Community as a Classroom” aduce inovare în școlile din România prin metodologia Place Based-Learning
Un proiect de succes implementat în cinci școli din România continuă să aducă schimbări semnificative în educație. În cadrul proiectului „Community as a Classroom” (C++), a fost introdusă metodologia Place Based-Learning (PBL), o abordare educațională care pune accent pe învățarea directă și autentică despre comunitatea locală, patrimoniul natural, cultural și istoric.
Prin această metodologie, elevii sunt încurajați să exploreze și să învețe despre locurile care îi înconjoară, iar profesorii joacă rolul de ghizi în acest proces de descoperire. „Elevii simt că pot avea un impact real asupra mediului și comunității lor”, declară reprezentanții Fundației Noi Orizonturi, care implementează proiectul.
Proiectul a început anul trecut cu o formare intensă de 3 zile la evenimentul național #GenerateMoreImpact, unde profesori din școli din Rășinari, Petoșani, Sânpetru, Cluj-Napoca și Bistrița au învățat despre PBL și au dezvoltat planuri de lecție. Continuarea proiectului a implicat vizite în școlile partenere, unde s-a oferit mentorat și feedback aplicat.
Un exemplu remarcabil este Școala Gimnazială „Sava Popovici Barcianu” din Rășinari, care s-a implicat activ în acest proiect, iar elevii din localitate beneficiază deja de oportunități de învățare directă din comunitatea lor. Proiectul „Community as a Classroom” este finanțat prin programul Erasmus+ și continuă să inspire și să transforme educația în România.
Comentariile sunt închise.