Consilierii Județeni USR propun completarea modernizării DJ 106C pe segmentul Cartierul Arhitecților cu două sensuri giratorii și trei perechi de stații de transport public în comun, prin depunerea unui amendament la bugetul Consiliului Județean Sibiu.
Configurația actuală a drumului județean cauzează probleme semnificative, majoritatea locuitorilor fiind nevoiți să străbată distanțe considerabile în plus, de ordinul kilometrilor, din cauza faptului că nu se poate efectua viraj la stânga decât la cele 3 sensuri giratorii. Dacă ar fi permisă virarea, accidentele și aglomerările în trafic s-ar înmulți, pe ambele sensuri, considerând cele aproape 50 de străzi care compun arealul.
Densitatea mare de populație în zonă și lipsa sensurilor giratorii acolo unde ar fi necesare (în zonele de blocuri ale cartierului), impactul distanțelor suplimentare parcurse asupra navetei zilnice a oamenilor sunt factori de analizat pentru soluții adecvate de trafic.
Alt efect negativ se răsfrânge asupra micilor afaceri de cartier, prin dificultatea de acces către ele.. Deoarece au fost realizate doar două perechi de stații de transport public în comun pe o distanță de 3 km, contrar recomandărilor Studiului de Trafic care specifică distanțe mult mai mici între stații, peste 50% din populația cartierului (estimat la minim 6000 de cetățeni) nu va avea acces la transportul public în comun prin ADI Transport Metropolitan Sibiu.
“Prin amendamentul propus astăzi am reluat poziția colegilor noștri din Cisnădie, care au semnalat încă din luna august necesitatea de îmbunătățire a proiectului și problemele care apar în teren. Pentru ca această investiție a CJ Sibiu să aibă și efectele dorite de locuitori, mai sunt necesare sensuri giratorii și stații de autobuz. Aceasta a fost solicitarea noastră, prin unul din cele cinci amendamente trimise astăzi către CJ.”, a declarat liderul consilierilor județeni USR, Adrian Echert.
1. Studiu piste de biciclete in județul Sibiu. Propunerea de trasee:
- 1.1. Sibiu – Cornățel
Pe DJ 106 între localitățile Sibiu și Cornatel poate fi amenajată cu
ușurință o pistă de biciclete în afara carosabilului. Această pista poate
facilita deplasarea în siguranță cu bicicleta între localitățile Sibiu,
Cartier Bavaria, cartier Daia Nouă, Daia și Cornatel. Beneficiile sunt
foarte multe: posibilitatea efectuării navetei între aceste localități în
siguranță ( DJ 106 fiind foarte periculos pentru bicicliști și pietoni),
promovarea turismului pe Valea Hartibaciului.
-
- 1.2. Sibiu – Sura Mare – Ocna Sibiului
Pista pentru biciclisti la momentul actual se termina in dreptul statiei
Petrom langa Targ. Aceasta trebuie continuata pana aproape de
comuna Sura Mare, in afara carosabilului langa DN14 2,5km. inainte
de intrarea in comuna SM se poate continua in stanga pana la Ocna
Sibiului prin Drotlev. aprox. 10km. este un traseu pitoresc, mult mai
sigur si lipsit de pericole. Nu trebuie traversata Autostrada A1 - 1.3. Sibiu – Poplaca – Orlat
- 1.4. Avrig – Poiana Neamțului
La momentul actual Orașul Avrig nu are nici un metru de pistă pentru
biciclete. Avem o zonă de interes turistic local foarte frecventată de
turiști și anume Valea Avrigului. Drumul dintre Avrig și Poiana
Neamțului este DJ 105 F, drum județean aflat în administrarea
consiliului județean. De mulți ani avrigenii au cerut administrației
locale să execute această pistă de biciclete însă primăria Avrig a
motivat că nu are competențe pe acest drum județean. Realizarea
acestei piste de biciclete va încuraja sportul, mișcarea, turismul local
și va asigura siguranța celor care folosesc acum acest drum pentru
ciclism și antrenamente
- 1.2. Sibiu – Sura Mare – Ocna Sibiului
-
- 1.5. Reabilitarea pistei de biciclete din Padurea Dumbrava
Pista a fost construita in 2015 de Consiliul Judetean, pe traseul Zoo –
Tropinii Noi – Padurea Dumbrava – Uzina de Apa – pompieri Sibiu.
Sectorul prin Pădurea Dumbrava, care leaga DJ106A de DJ 106R
(Poplaca – Sibiu) are o lungime proiectată de 5,32 km si nu este
asfaltat, nu a fost intretinut deloc de cand a fost dat in folosinta, astfel
degradandu-se mai repede (apa + accesul auto pe o portiune din el).
Este un traseu accesibil si poate fi folosit si de familiile cu copii pentru
plimbarile de weekend.
- 1.5. Reabilitarea pistei de biciclete din Padurea Dumbrava
- 2. Punere în siguranță monumente
Avem în județ câteva zeci de clădiri clasate monument istoric cat. A ( adică de
importanță națională) în stare precară și este o chestie de timp până se degradează
iremediabil. Intervențiile de punere in siguranță le prelungesc viața cu 5-10 ani.
- 3. Completarea Modernizării DJ 106C pe segmentului Cartierului Arhitecților cu
2 giratorii și 3 perechi de stații de transport public în comun.
Configurația actuală a drumului județean cauzează probleme semnificative, marea
majoritate a locuitorilor fiind nevoiți să străbată distanțe considerabile în plus, pentru
cei mai mulți dintre locuitori de ordinul kilometrilor, datorită faptului că nu se poate
face viraj la stânga decât la cele 3 giratorii (dacă s-ar permite am avea accidente
dese și ambuteiaje considerabile pe sensurile de mers), pentru aproape 50 de
străzi. Avand in vedere densitatea mare de populatie în zona și lipsa giratoriilor
acolo unde ar fi avut cel mai mare efect (în zonele de blocuri ale cartierului),
impactul acestor distanțe suplimentare asupra navetei zilnice a oamenilor este
considerabil. Alt efect nedorit este că afacerile din cartier sunt deja grav afectate de
dificultatea de a ajunge la ele.
Totodată, datorită faptului că au fost realizate doar 2 perechi de stații de transport
public în comun pe 3km (cu distanțe de 900m – 1.3 km între ele, total contrar
recomandărilor Studiului de Trafic care recomanda distanțe mult mai mici) peste
50% din populația cartierului (estimăm minim 6000 oameni) nu va avea acces la
transportul public în comun prin ADI Transport Metropolitan Sibiu.
Detalii si poze –
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=988167918651636&id=25477
5945324174
- 4. Reconfigurare intersecție Agnita (artera principala continuare a DJ106 str
M.Viteazul – Fabricii-Abatorului)
Investiția ar fluidiza traficul și ar diminua riscul producerii accidentelor. Intersecția
este foarte aglomerată la orele de vârf. Această investiție este în discuție și în
cadrul CL Agnita dar zona este în proprietatea CJ Sibiu.
- 5. Amenajarea unui adăpost pentru animale domestice mari sau constituirea
unui parteneriat cu ferme/ONG-uri pentru a adăposti animalele mari
confiscate de poliția animalelor
Adăpostul pentru animalele domestice confiscate de politia animalelor este o
obligație prevăzută in OUG 175 din 14 oct 2020. Aceasta prevede următoarele:
„Consiliile Județene au OBLIGATIA de a asigura cu caracter continuu si permanent
servicii publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare in
adăpost”. În situațiile în care sunt sesizate rele tratamente asupra animalelor (altele
decât câini), politia animalelor nu poate da ordin de plasare în adăpost și nu poate
salva animalul pentru că nu există adăposturi la dispoziția lor care să poată prelua
animalul. Propunem începerea unui parteneriat cu asociații de profil (ONG, Ferme,
alte asociații cu astfel de spații) pentru a acoperi această necesitate și obligație
legală.
Comentariile sunt închise.