Wade Young câștigă calificările ediției Vertical Madness

După 14 luni de planuri modificate de zeci de ori, cea de-a 17-a ediție a Red Bull Romaniacs a început astăzi, fiind singurul eveniment din calendarul World Enduro Super Series (WESS) ce are loc în anul 2020.

Show-ul urban care deschidea fiecare ediție a celui mai dur raliu de hard-enduro din lume a fost anulat în acest an și a fost înlocuit cu o sesiune de calificări contra-timp, pe un traseu care a variat între 10 și 17 kilometri, în funcție de dificultatea fiecărei clase de concurs. La ora 9, pe o ceață densă de să o tai cu cuțitul, concurenții s-au aliniat la start, nu înainte să treacă printr-un triaj medical. Riderii clasei Gold au fost primii care au ieșit pe traseu, campionul de anul trecut, Manuel Lettenbichler, fiind „deschizătorul” cursei, urmat de Alfredo Gomez și de britanicul Graham Jarvis, adică top 3-ul ediției de anul trecut. Sesiunea de calificări are o importanță crucială pentru riderii de top, pentru că va stabili ordinea de plecare în prima zi de off-road. Câștigătorul calificărilor pornește de pe locul 3, locul secund pleacă de pe doi iar ocupantul locului III în calificări va deschide ziua de mâine. Practic, calificările stabilesc strategia cursei, cel care deschide traseul fiind ușor dezavantajat față de cei care îl urmează pentru că nu are alte metode de orientare decât traseul GPS, ceea ce de multe ori înseamnă timp pierdut în găsirea liniei perfecte. „Mă simt mult mai bine decât anul trecut, sunt sănătos tun și pregătit fizic pentru Red Bull Romaniacs”, spunea Wade Young, marele perdant al ediției din 2019, câștigător al ediției din 2018. Sud-africanul a plecat de pe poziția 12 astăzi însă a reușit să obțină cel mai bun timp la finalul cursei iar mâine va avea cel mai mare avantaj strategic. Young i-a întrecut cu 44 de secunde pe Gomez și Billy Bolt și cu 58 de secunde pe Regele Carpaților, britanicul Graham Jarvis. Campionul en-titre, Manuel Lettenbichler, a încheiat cursa la 1 minut și 3 secunde în urma liderului și va pleca mâine din poziția a 5-a.

Fabien Poirot a deschis cursa pentru riderii de la clasa Silver, urmat la câte un minut distanță de danezul Peter Weiss și de spaniolul Fernando Valera. Primii doi au făcut o cursă excelentă, chiar dacă au terminat la 22, respectiv 38 de secunde în spatele liderului Joe Deakin din Marea Britanie în timp ce Valera a căzut până pe locul 15. Clasa Bronze a fost deschisă de britanicul Jack Berry, urmat de americanul McCarthy și de rusul Dmitry Tagirov. Nici unul dintre cei trei nu a reușit să urce pe podium la finalul calificărilor, conduse autoritar de germanul Alexander Gehlert.

Românul Emanuel Gyenes, singurul rider din lume care a participat la toate edițiile Red Bull Romaniacs, a intrat și anul acesta în competiție însă la clasa Iron, forțat de o accidentare care nu i-ar fi permis să încheie obișnuitul traseu al clasei Silver. Chiar și în aceste condiții, Many a preferat să își păstreze longevivul record intact și a reușit să încheie calificările la clasa Iron pe locul II, la 22 de secunde în urma francezului Courty Romain și la peste două minute în fața ocupantului locului III, Luis Monteiro de Carvalho. Organizatorii Red Bull Romaniacs au creat în acest an pentru entuziaștii sportului pe două roți clasa Atom, dedicată sportivilor amatori care doresc să încerce traseul unui concurs de importanța raliului din Carpați. Sportivii din clasa Atom au avut de parcurs cel mai simplu traseu de astăzi, doar 8 kilometri, pe care cel mai rapid concurent, americanul Rich Mumford, i-a parcurs în 23 de minute și 21 de secunde.

Mâine începe însă greul pentru toți concurenții, prima zi de offroad. Clasa Gold va avea de parcurs 114 kilometri, clasa Silver 116, clasa Bronze 128 iar clasele Iron și Atom 89, respectiv 79 de kilometri. Startul este programat la ora 7:45, riderii din clasele Gold și Bronze fiind primii care vor ieși pe traseu.

Comentariile sunt închise.